Oro šilumos siurblio pasirinkimas yra svarbus darbas
Pastaruosius 10 metų Lietuvoje smarkiai išaugo oras-oras šilumos siurblių pardavimai. Šilumos siurbliai tapo daugelio naujų pastatų šildymo sprendimu.
Pirmaisiais šilumos siurblių pardavimo metais šiaurės rinkos poreikiams pritaikytiems oras-oras šilumos siurbliams prie lauko įrenginio buvo montuojamas elektrinis tenas. Tuo metu įrangos gamintojo garantuojamas veikimo diapazonas buvo iki -15°C, kuris po modifikavimo importuotojo atsakomybe buvo pakeistas iki -25°C. Populiariausi prietaisai buvo 9 kW galios šildymo modeliai, kurie visiškai pradingo iš rinkos po to, kai 2013 metais buvo įvesti minimalūs energijos vartojimo efektyvumo reikalavimai. Po dešimties metų oro-oras šilumos siurblių padėtis rinkoje stabilizavosi. Žmonės sužinojo daugiau apie šilumos siurblius ir beveik kiekvienas gamintojas turi oficialią Šiaurės šalių klimatui pritaikytą šilumos siurblio versiją, o įranga suprojektuota ir išbandyta iki -25°C lauko temperatūros. Patikimos įmonė nesiūlo montuoti šilumos siurblio kurio darbinė lauko temperatūra iki -15°C. Tačiau, verta būti atsargiems lyginant skirtingus pasiūlymus, nes, vartotojai gali būti klaidinami.
Po dešimties metų oro-oras šilumos siurblių padėtis stabilizavosi. Žmonės sužinojo daugiau apie šilumos siurblius ir beveik kiekvienas gamintojas turi oficialią Šiaurės šalių šilumos siurblio versiją, o įranga suprojektuota ir išbandyta iki -25°C lauko temperatūros.
Trys gerai žinomi vartotojų spąstai
1) OEM-prekės ženklai
Šiais laikasi nėra sudėtinga iš Kinijos atsisiųsti pilnus konteinerius šilumos siurblių ir juos pažymėti naujais prekių ženklais. Paprastai tai lydi aktyvi rinkodara, reklaminė medžiaga ir dideli pažadai apie produkto kokybę ir efektyvumą. Lietuvos rinkoje pristatomi originalios įrangos gamintojai, kurie tarsi gamina pagal specialią japonų technologiją ir kurių modelių pavadinimai yra panašūs į japoniškus. Tačiau tikrovė yra tokia, kad šie modeliai neturi nieko bendra su produktais, kurių prekės ženklo istorija nepriekaištinga, išskyrus pavadinimą. Išgalvotas prekės ženklas gali būti nemokamai registruojamas JAV teritorijoje.
OEM gaminių atveju pagrindinė rizika yra ne jų kinų kilmė, o reklaminėje medžiagoje pateikta informacija. Pavyzdžiui, sezoninis efektyvumo rodiklis (SCOP) dažnai pateikiamas ne kaip vidutinio (privalomas), bet kaip šiltesnio klimato ir be atitinkamo žymėjimo. Lietuva yra šaltoje klimato zonoje, todėl toks manipuliavimas duomenimis klaidina vartotojus. Jei palygintume techninius parametrus, pateiktus originalios įrangos gamintojo reklaminėje brošiūroje su vadinamojo realaus gamintojo parametrais, tada galima lengvai rasti galios, triukšmo, garantuoto veikimo diapazono ir kt. skirtumus.
Rekomendacijos
- Renkantis įrangą, rekomenduojama teikti pirmenybę žinomiems prekių ženklams, kurie gamina ir parduoda įrangą savo vardu ir kurių produktai yra sertifikuoti nepriklausomos laboratorijos (pvz. „Eurovent“).
- Ieškodami originalios įrangos gamintojo ženklo, išsiaiškinkite, kurioje gamykloje yra pagaminta įranga, o esant galimybei palyginkite ir techninius duomenis. Atsiradus neatitikimų, paprašykite pardavėjo paaiškinimo.
- Palygindami sezoninio efektyvumo rodiklius SCOP, įsitikinkite, kad palyginamų duomenų bazinės sąlygos yra vienodos. Gamintojas privalo pateikti vidutinio klimato duomenis (duomenis apie šaltą ir šiltą klimatą yra neprivalomi). Jei yra pateikta tik viena SCOP vertė, tai privalo būti vidutinio klimato rodiklis, kitaip jis bus klaidinantis vartotoją.
2) Minimali leistina lauko temperatūra
Pastaraisiais metais tapo vis dažnesnės reklamos kampanijos, kur pagrindiniu pardavimo argumentu pateikiama minimali lauko oro temperatūra, kurioje veikia šilumos siurblys. Taip mes randame įrangą, kurios minimali darbinė temperatūra yra -25°C, -27°C, -30°C ir net -35°C. Kas pasiūlys daugiau? Nors Lietuvoje apskaičiuota lauko oro temperatūra, naudojama projektuojant šildymo sistemas, paprastai yra -23°C, tada kai kuriems paprastiems vartotojams gali susidaryti įspūdis, kad žemesnės temperatūros įrenginys žiemą yra geresnis. Vartotojui svarbu atskirti, ar reklamoje nurodyta minimali temperatūra yra pagrįsta oficialiais gamyklos duomenimis, ar tai tik importuotojo pažadas. Tai nesunku sužinoti naudojantis „Google“ paieška arba atsisiuntus oficialų gamintojo katalogą. Tikrindami duomenis, jei įmanoma, teikite pirmenybę techninėms įrangos instrukcijoms, kurias paruošė gamintojas – tikimybė, kad importuotojas pataisė duomenis, yra minimali.
Apskritai, tarp -25°C ir -30°C prietaisų nėra jokio technologinio skirtumo, o -25°C prietaisas gali veikti taip pat gerai kaip žemesnėje temperatūroje kaip ir -30°C prietaisas. Tai, kaip vienas ar kitas gamintojas pozicionuoja savo įrangą, labiau priklauso nuo įrangos gamintojo kilmės. Japonijos gamintojai yra konservatyvesni. Kinijos gamintojai, kuriems norint pristatyti savo gaminius reikia daugiau pardavimo argumentų, yra liberalesni. Tai taip pat reikia atsiminti, kad nepaisant nurodytos lauko temperatūros, fizikos dėsniai vienodai taikomi visiems gaminiams ir kad šildyti šilumos siurbliu esant žemesnei temperatūrai yra nepraktiška ir gali sutrumpinti prietaiso tarnavimo laiką.
Rekomendacijos
- Rinkdamiesi įrangą, nesirinkite mažiausios lauko temperatūros (skirtumas svyruoja nuo -15°C iki -25°C). Žemesnės nei -25°C pateikimas yra daugiau reklaminis triukas ir prietaiso naudojimui nesuteikia pranašumo.
- Įsitikinkite, kad žemesnė leidžiama temperatūra yra oficialus gamyklos ar importuotojo pažadas. Jei abejojate, paprašykite tiekėjo pateikti galingumo lentelę, kurioje būtų nurodyta didžiausia prietaisų šildymo galia esant skirtingai lauko temperatūrai.
3) Ilgesnė garantija
Panašiai kaip ir automobilių pardavimai, individualūs šilumos siurblių importuotojai siūlo ilgesnes garantijas savo įrangai nei kiti. Tuo pat metu labiau žinomi tiekėjai, turintys nusistovėjusią rinką, garantijų sąlygų atžvilgiu vis dar yra gana konservatyvūs.
Svarbu atsiminti, kad naudojant šiuolaikines gamybos technologijas produktų kokybė yra labai aukšta. Didesnėse gamyklose įrenginiai, prieš juos išleidžiant iš gamybos linijos, yra išbandomi kelis kartus, o esant mažiausiam nukrypimui, įranga grąžinama apžiūrai. Dėl šios priežasties prietaisų gedimai yra reti. Pagrindinės problemos, kurios gali kilti naudojimo metu, dažniausiai yra dėl montavimo klaidos ar tinko srovės svyravimų. Atrodo, kad ilgesnė garantija suteikia drąsos šiuo atžvilgiu, tačiau jūs turite būti ypač atsargūs dėl garantijos turinio. Nuo kokios žalos jis apsaugo ir kokių papildomų išlaidų reikalauja? Ar ilgesnė garantija yra gamyklos ar montuotojo pažadas? Ar klientas turi papildomų finansinių įsipareigojimų (pvz., sudaryti įprastinę priežiūros sutartį ir pan.) norėdamas gauti ilgesnę garantiją? Ar montavimo įmonės suteikta garantija darbams taip pat taikoma, jei įmonė draudimo laikotarpiu bankrutavo?
Rekomendacijos
- Sužinokite, ar ilgesnę garantiją suteikia gamintojas ar montuotojas.
- Apskaičiuokite papildomos garantijos kainą ir pridėkite ją prie įrenginio pirkimo kainos.
- Jei pastatas / butas turi būsto draudimą, paprastai jis taip pat taikomas šilumos siurbliui.
- Tinkamas įrengimas ir montavimo įmonės reputacija yra žymiai svarbesni nei garantinio laikotarpio trukmė (įmonės amžius, sumokami mokesčiai, darbuotojų skaičius, veiklos leidimai ir kt.)
Susisiekite